Vineri , 17 Martie 2017

Stocul minim de medicamente, reglementat de Ministerul Sănătăţii

Ministerul Sănătăţii a revizuit cadrul legislativ pentru asigurarea necesarului de medicamente pentru pacienţii din România prin emiterea unor Ordine de Ministru.

Noua legislaţie prevede obligaţia deţinătorilor de autorizaţie de punere pe piaţă să asigure un stoc minim egal cu rulajul mediu lunar pentru fiecare medicament, iar, pentru distribuitori, obligaţia de a onora orice comandă justificată primită de la unităţile financiare şi farmaciile cu care se află în relaţie contractuală în termenele de livrare, se arată într-un comunicat de presă remis de Biroul de informare al Guvernului României.

În plus, acelaşi comunicat informează că “Ministrul Sănătății a cerut direcțiilor de specialitate din cadrul Ministerului Sănătății și Agenției Naționale a Medicamentului și Dispozitivelor Medicale să monitorizeze permanent situația rulajului medicamentelor pentru care s-au înregistrat disfuncționalități în aprovizionare. Totodată, prin Ordinul de ministru care reglementează achiziția unor medicamente care sunt procurate prin procedura de nevoi speciale sunt introduse prevederi referitoare la termenele ce trebuie respectate de instituțiile și structurile cu atribuții în domeniu în vederea îmbunătățirii procesului de asigurare a accesului pacienților la medicamente furnizate pentru rezolvarea unor nevoi speciale. De asemenea, în scopul de a asigura accesul populației la medicamente, se stabileşte faptul că în vederea achiziționării medicamentelor pentru nevoi speciale, pentru care preţul propus este mai mare decat prețul minim, Ministerul Sănătăţii poate aproba temporar preţul propus, pe perioada de valabilitate a autorizației de nevoi speciale.”

Cele două ordine de ministru semnate de Ministrul Sănătăţii Florian Bodog vizează modalitatea de stabilire a preţului pe procedura de nevoi speciale, respectiv definirea implementării obligaţiei de serviciu public şi fac parte dintre măsurile de îmbunătăţire a accesului populaţiei la medicamente, alături de desfiinţarea Comisiilor Judeţene de Sănătate. Odată cu desfiinţarea Comisiilor de Sănătate, procedura de prescriere a medicamentelor pentru o varietate de afecţiuni a fost simplificată. În vederea implementării acestei măsuri, Casa Judeţeană de Sănătate a informat furnizorii din judeţ şi medicii cu privire la noua procedură care trebuie urmată, asigurând astfel accesul pacienţilor vizaţi la tratament. Astfel, preşedintele Casei Judeţene de Sănătate Sălaj Olga Stana a declarat că la nivelul judeţului Sălaj au fost organizate întâlniri informative cu doctorii şi furnizorii medicali.

În anul 2016 au fost emise 1878 de decizii de aprobare pentru medicamente ce au necesitat aprobarea comisiilor de la nivelul Casei Judeţene de Sănătate Sălaj pentru care a fost alocaţi peste două milioane de lei. În anul 2016 au beneficiat de tratament cu medicamente ce necesitau aprobarea comisiilor de experţi 278 de sălăjeni.

Comentariile celorlalți

Fii primul care adauga un comentariu in aceasta sectiune.

Comentează acest articol

Adaugă un comentariu la acest articol.
Salajeanul TV

Meteo

24 Noiembrie 2017
Zalău
0.0° C

Detalii Meteo

Curs valutar

10 Iulie 2017
EUR EUR
4.5684 lei
USD USD
4.0107 lei
CHF CHF
4.1540 lei

Horoscop

Berbec
24 Noiembrie 2017
Citeşte mai mult