Luni , 25 Martie 2019

Primăriile din Sălaj primesc bani pentru echilibrarea bugetelor

 Aproape 193 de milioane de lei au fost împărțiți în ședința extraordinară de vineri, 22 martie, a Consiliului Județean către primăriile sălăjene pentru echilibrarea bugetelor locale. Banii reprezintă 17,5% din impozitul pe venit și sumele defalcate din taxa pe valoare adăugată. Cu excepția Zalăului, toate celelalte primării au primit fonduri care să le permită acoperirea cheltuielilor de funcționale, în condițiile în care din acest an, asistența socială a fost transferată în sarcina bugetelor locale. Cei mai mulți bani ajung la Primăria Crasna, căreia i-au fost alocate peste 5 milioane de lei, la polul opus aflându-se Nușfalău, cu 809.000 de lei.

 

Singura primărie exclusă din lista beneficiarilor este cea din Zalău, lucru care i-a nemulțumit pe liberali. Prin vocea lui Radu Căpîlnașiu, aceștia au propus conducerii administrației să transmită o adresă Ministerului Finanțelor prin care să ceara ca repartizarea acestor bani să se facă în continuare prin consiliile județene.

 

Nu ni se pare corect faptul că municipiul Zalău nu beneficiază de niciun leu, deși este cel mai mare contributor. Ar trebui să se dea o decizie la nivelul Ministerului Finanțelor prin direcțiile județene, nu să ni se ofere o listă spre aprobare, fără să avem niciun cuvânt de spus. Chiar am solicita să se facă o adresă prin care să cerem ca această repartizare să se facă în continuare prin Consiliile Județene, pe baza unor criterii care ar putea fi stabilite de către Minister”, a precizat Căpîlnașiu.

 

Tiberiu Marc, președintele Consiliului Județean Sălaj a explicat că potrivit legii bugetului de stat, în completarea veniturilor proprii, primăriilor li se alocă fonduri pentru asigurarea unui buget anual de minim 2 milioane de lei pentru o comună, de minim 6 milioane de lei pentru oraș și de cel puțin 12 milioane de lei pentru municipiu. Prin excepție în acest an s-a luat decizia ca sumele din cota de 17,5% din impozitul pe venit și sumele defalcate din TVA să fie repartizate în baza unui algoritm de către direcții de finanțe publice și aprobate de Consiliul Județean. De ce se întâmplă asta nu vă pot explica. În anii trecuți s-au făcut prin decizii ale conducătorului direcției județene de finanțe”, a menționat Marc.

 

Potrivit acestuia repartizarea s-a făcut în baza estimărilor privind impozitul pe venit în cota de 60% și veniturile proprii la nivelul UAT-urilor: În cazul in care din cele doua surse se acoperă cheltuielile de funcționare atunci nu s-au mai acordat sume nici din cota de 17,5, nici din TVA. Este doar cazul Zalăului. Pentru celelalte localități, s-au dat sume și din impozitul pe venit și din TVA pentru acoperirea cheltuielilor cu asistența socială în proporție de 90% față de execuția din anul trecut. Principiul a fost să se acopere cheltuielile de funcționare la nivelul execuției de anul trecut pentru toate UAT-urile și să se păstreze un nivel minim de venituri, de minim 2 milioane de lei pe comună, nu mai puțin de 6 milioane de lei pentru orașe, respectiv minim 12 milioane, pentru municipii”.

Comentariile celorlalți

Fii primul care adauga un comentariu in aceasta sectiune.

Comentează acest articol

Adaugă un comentariu la acest articol.
Salajeanul TV

Meteo

22 Iulie 2019
Zalău
0.0° C

Detalii Meteo

Curs valutar

10 Iulie 2017
EUR EUR
4.5684 lei
USD USD
4.0107 lei
CHF CHF
4.1540 lei