Marţi , 15 Octombrie 2019

A fost lansat Monitorul prețurilor alimentelor

Consiliul Concurenţei a lansat, marți, 15 octombrie, Monitorul preţurilor produselor alimentare. Este vorba despre o platformă online care permite consumatorilor să afle preţurile practicate de către principalii comercianţi cu amănuntul de produse alimentare şi care afişează informaţii despre aproximativ 30.000 de produse comercializate în peste 1.700 de magazine.
 
Prin intermediul platformei, consumatorii pot identifica atât magazinele disponibile în zona în care se află, magazinele în care sunt disponibile produsele pe care doresc să le achiziţioneze, precum şi preţurile practicate de acestea. Astfel, consumatorii fac o alegere motivată între ofertele mai multor magazine, fapt ce contribuie la amplificarea concurenţei pe piaţa de retail alimentar. Până în acest moment, lanţurile de magazine care participă la proiect sunt Carrefour, Kaufland, Penny, Selgros, Mega Image, Lidl, Cora şi Auchan.
Preşedintele Consiliului Concurenţei, Bogdan Chiriţoiu, a declarat că se aşteaptă la un număr mare de utilizatori în primele zile, cum s-a întâmplat şi la lansarea Monitorului preţurilor carburanţilor.
 
"Începând de astăzi avem platforma Monitorul preţurilor în formulă completă. Dacă până acum putea fi accesat doar Monitorul preţurilor carburanţilor, de astăzi, consumatorii pot verifica atât preţurile alimentelor, dar şi ale carburanţilor, fără a mai fi nevoiţi să se deplaseze la locaţiile fizice ale magazinelor, respectiv ale benzinăriilor. Practic, au la îndemână un instrument pe care îl pot folosi pentru a-şi planifica cumpărăturile şi alimentarea, fără a avea surprize atunci când ajung la magazin sau la benzinărie. Vor şti care dintre comercianţi are cea mai bună ofertă, precum şi suma de bani pe care o vor cheltui, deoarece au calculat-o în prealabil", a precizat Chiriţoiu.
 
El a adăugat că instituţia pe care o reprezintă va monitoriza aceste preţuri şi va face informări periodice. „Este o primă etapă la nivel naţional. Platforma va putea fi îmbunătăţită în timp. Dacă lanţurile mai mici vor fi interesate, vor putea şi ele să fie integrate în platformă”, a continuat Chiriţoiu.
În forma actuală, Monitorul preţurilor produselor alimentarepoate fi accesat la nivelul întregii ţări de pe mobil, tabletă sau PC şi afişează informaţii despre aproximativ 30.000 de produse comercializate în peste 1.700 de magazine.
Aplicaţia pentru mobil poate fi descărcată din Google Play sau App Store, iar platforma web poate fi accesată la adresa www. monitorulpreturilor.info
Proiectul are o valoare totală de 1,42 milioane lei, fără TVA (305.880 euro) şi este finanţat integral de la bugetul de stat.

Comentariile celorlalți

Fii primul care adauga un comentariu in aceasta sectiune.

Comentează acest articol

Adaugă un comentariu la acest articol.
Salajeanul TV

Meteo

21 Noiembrie 2019
Zalău
0.0° C

Detalii Meteo

Curs valutar

10 Iulie 2017
EUR EUR
4.5684 lei
USD USD
4.0107 lei
CHF CHF
4.1540 lei

Horoscop

Fecioara
21 Noiembrie 2019
Citeşte mai mult