Vineri , 2 Noiembrie 2018

23 de mii de sălăjeni îşi vor înapoi banii plătiţi pentru taxa auto sau timbrul de mediu

După ce zece ani de zile a dat bătăi de cap celor care intenţionau să îşi cumpere o maşină, taxa auto, sub toate denumirile ei, îi ţine acum din nou în tensiune pe românii care se străduiesc să recupereze banii plătiţi.

Numai în judeţul Sălaj există 23 de mii de dosare pentru recuperarea acestor sume de bani, din care peste 17 mii sunt din municipiul Zalău.

Banii se dau în funcţie de vechimea solicitării, dar şi în funcţie de fondurile disponibile. Banii care trebuie restituiţi vin de la Ministerul Mediului.

"Cu privire la taxa auto sau timbrul de mediu, lucrăm în continuare, în funcţie de fondurile care ne vin de la Ministerul Mediului. Noi avem, pe Sălaj, 23 de mii de dosare de acest gen, din care 17 mii sunt numai în Zalău. Prelucrarea şi plata lor se face în ordinea vechimii dosarelor, dar şi în funcţie de fondurile care vin de la Ministerul Mediului. De reţinut că, din momentul în care ai primit în cont suma care reprezintă contravaloarea taxei auto sau a timbrului de mediu, în două săptămâni, maximum, se calculează şi dobânda şi se virează şi aceasta", spune Laurenţiu Butiri, directorul Administraţiei Judeţene a Finanţelor Publice Sălaj.

 

10 ani s-a plătit această taxă, cu diferite denumiri şi în diferite variante de calcul

 

Taxa auto a apărut în anul 2007, când actualul preşedinte al Senatului, Călin Popescu Tăriceanu, era premier. S-a numit, atunci, taxă de primă înmatriculare şi se achita doar pentru maşinile second-hand importate. În 2008, taxa este rebotezată şi devine taxa de poluare, urmând a se plăti atât pentru maşinile noi, cât şi pentru cele vechi. Ulterior, maşinile noi au fost exceptate, totuşi,  de la plata taxei de poluare. În decembrie 2008, Guvernul decide triplarea taxei pentru maşsinile second-hand din import, masura fiind urmată de o serie de proteste în toată ţara. În 2009, an în care Comisia Europeana a stabilit că taxa este discriminatorie, valoarea acesteia este redusă cu o treime. În 2010, dispare din nou exceptarea maşinilor noi de la plata taxei. În 2011, Curtea Europeana de Justitie decide şi ea că taxa de poluare este discriminatorie, iar Guvernul e obligat să o modifice. Aşa apare o nouă formă a taxei, botezată acum taxa auto, care trebuia achitată chiar şi pentru maşinile înmatriculate în România înainte de 2007, la revânzarea lor. În 2013 apare timbrul de mediu, care a funcţionează fix invers faţă de taxa de poluare din 2008 şi taxează mai puţin maşinile vechi, pentru ca au viaţă mai scurtă. În februarie 2017, spre bucuria şoferilor, taxa este desfiinţată.

Comentariile celorlalți

Hai mai PZDeilor, restituiti odata taxa! pe 02.11.2018 la 14:13
Ca vine Gratiela cu alta taxa peste noi de la anul. Dupa ce v-ati laudat ca scoateti taxe si impozite in campania electorala, acum ajungem sa ne taxati de doua ori pentru acelasi lucru, ca niciodata.

Comentează acest articol

Adaugă un comentariu la acest articol.
Salajeanul TV

Meteo

18 Noiembrie 2018
Zalău
0.0° C

Detalii Meteo

Curs valutar

10 Iulie 2017
EUR EUR
4.5684 lei
USD USD
4.0107 lei
CHF CHF
4.1540 lei

Horoscop

Berbec
18 Noiembrie 2018
Citeşte mai mult